Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
thema: gevoel
Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- taal --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2020 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- methode taal --- 475.2 --- Taal --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- Differentiatie --- Meertaligheid --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Technisch lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands
Choose an application
thema: gezondheid
Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- taal --- leerboeken --- lager onderwijs --- PXL-Education 2020 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- methode taal --- 475.2 --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taal --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- Differentiatie --- Meertaligheid --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Technisch lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands
Choose an application
thema: avontuur
Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- taal --- lager onderwijs --- leerboeken --- PXL-Education 2020 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- methode taal --- 475.2 --- Taal --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- Differentiatie --- Meertaligheid --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Technisch lezen --- didactiek basisonderwijs - Nederlands
Choose an application
Veertien docenten van verschillende Vlaamse lerarenopleidingen en het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven) sloegen de handen in elkaar om Volop Taal te schrijven, een uniek handboek taaldidactiek voor de lagere school.Dit boek kiest voluit voor boeiend, ambitieus, geïntegreerd en eigentijds taalonderwijs Nederlands. Deel 1 van het boek vertaalt wetenschappelijke inzichten over hedendaags, uitdagend en taalkrachtig onderwijs in zeven didactische principes. Die principes zullen de rode draad van het boek vormen. In deel 2 worden de principes uitgewerkt in praktijkverhalen en lees je hoe je ze toepast in je (taal)onderwijs. Ten slotte helpt deel 3 van dit handboek om kritisch naar je eigen aanpak en leermiddelen te kijken. Aan de hand van zes kijkwijzers kun je je eigen lesvoorbereiding en onderwijsaanpak scannen. Bovendien krijgen de gebruikers van dit boek toegang tot een digitaal platform waar ze allerhande oefeningen en lesmateriaal kunnen raadplegen.https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/volop-taal
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- leermiddelen --- lesvoorbereiding --- talenonderwijs --- lager onderwijs --- basisonderwijs --- Nederlands --- taal --- didactiek --- PXL-Education 2020 --- didactiek van het Nederlands --- 456.1 --- taalonderwijs --- 2KHM --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Taal --- KHM --- Interactief onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Franse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Frans --- Secundair onderwijs --- fran 485.2 --- didactiek --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Frans ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - Franse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Technisch secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Kunstsecundair onderwijs --- Economie --- Handel --- Stages --- Franse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
Een groot deel van de lessen op Nederlandse basisscholen gaan over taal: lezen, schrijven, spelling, grammatica, woordenschat, mondelinge communicatie. Toch verliest Nederland al jaren internationaal terrein als het gaat om leesprestaties. En ook de leesmotivatie van Nederlandse leerlingen is significant afgenomen; ze voelen zich weinig betrokken bij het leesonderwijs. Terwijl goed kunnen lezen en schrijven een voorwaarde is voor digitale geletterdheid. En dat is essentieel om te kunnen functioneren in onze digitale samenleving. Goed leren lezen en schrijven leer je bij uitstek op school. Maar waar moet je als leerkracht beginnen als je moet kiezen uit het enorme aanbod van leerlijnen, methodes, toetsen, handreikingen en tips voor taal en lezen?Rijke taal gaat over taal- en leesdidactiek voor het basisonderwijs. Het slaat een brug tussen theorie en praktijk en laat je zien hoe je duurzaam, betekenisvol taal- en leesonderwijs geeft zodat elke leerling zijn taalbasis kan vergroten. De auteurs onderbouwen hun beweringen met wetenschappelijke bronnen. Rijke taal bevat geen traditionele verdeling in taaldomeinen, maar de hoofdstukken zijn afgestemd op het creëren van rijke contexten, het kiezen van rijke teksten en het vormgeven van actief denken over taal en interessante onderwerpen. Daarmee geeft dit boek je tientallen praktische handvatten om leerlingen de juiste ondersteuning te bieden en een goede taalbasis (mee) te geven.(https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-9318_Rijke-taal)
taaldidactiek --- basisonderwijs --- Nederlands --- 456.1 --- didactiek --- taal --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- PXL-Education 2020 --- didactiek van de talen --- didactiek van het Nederlands --- Didactics of languages --- Kindergarten --- Primary education --- talenonderwijs --- Taal --- Lezen --- Schrijven --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Therapie --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Deze mappenreeks is ideaal als remediëringsmateriaal voor leerlingen die als extra ondersteuning even een stapje terug moeten zetten voor een bepaald vakonderdeel (Uitbreiding van de zorg). Uiteraard staat het opnieuw aansluiting vinden bij het klasaanbod hier centraal. De Taalkanjers Zorg bestaat uit 13 mappen. Deze zijn niet leerjaar- maar leerdoelgebonden.
leerboeken --- lager onderwijs --- Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- 475.2 --- taal --- algemene taal --- taal op maat --- remediëringsmatieraal --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie --- Anderstaligen --- Taalonderwijs --- Contains audio-visual material --- Aanvankelijk lezen --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- Néerlandais (Langue) --- Manuels scolaires --- Didactics of languages --- Primary education --- Anderstalige --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- remediëringsmatieraal
Choose an application
C6 --- taalonderwijs (x) --- Frans --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.2 --- Taal en letterkunde; overige talen --- Franse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2019 --- Franse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Handboeken --- 2e leerjaar A secundair onderwijs --- A-stroom --- Français langue étrangère --- Niveau A1.1 --- Niveau A2.1 --- Niveau A1.2 --- Niveau A1.1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A2.1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A1.2 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Baloena is meer dan een boek. Baloena brengt ons op het spoor van de eigen verhalen van kinderen en de betekenis die ze geven aan wat zich thuis afspeelt. Baloena vormt een aanzet voor leerkrachten, ouders en begeleiders tot meer empathie, verwondering en geloof in een diverse samenleving.Het verhaal Baloena is gebaseerd op levensechte ervaringen in een Afghaans vluchtelingengezin. Dit gezin met vijf kinderen woont sinds 2014 in België. Younes, Samir en Hosna raken hun lievelingsbal kwijt. Baloena komt uit Afghanistan en is mee naar België gereisd. In de grootstad waar ze wonen, trekken de kinderen op avontuur, op zoek naar Baloena. Hun verbeelding brengt hen op plaatsen waar ze nooit zijn geweest. Soms is het spannend, soms komen akelige herinneringen naar boven. Gelukkig hebben ze elkaar!Het verhaal toont de veerkracht en het gevoel van gemis dat regelmatig opduikt. Die twee lagen doorkruisen elkaar in muzische teksten en verrassende beelden. Dit boek heeft als doel de leefwereld van vluchtelingenkinderen dichterbij te brengen, de blik van leeftijdsgenoten te openen en hen kansen te geven hun eigen verhaal te vertellen. Zowel ouders, leerkrachten als begeleiders kunnen aan de slag met talloze verwerkingssuggesties naar keuze op www.uitgeverijaverbode.be/baloena. Ook rap-versies van de versjes en het Baloena-liedje kunt u downloaden van die website. De activiteiten werden met succes uitgeprobeerd in klassen, thuis en in de buitenschoolse opvang. Ze maken de kinderen nieuwsgierig en prikkelen hun fantasie. Vier- tot tienjarigen krijgen ruimte om hun eigen leefwereld te tonen, in woord en creatieve expressie. Dit geeft hen een boost!
Migration. Refugees --- Didactics of religion --- heimwee (themawoord fictie) --- vluchtelingen (themawoord fictie) --- AVI E5 (doelgroep) --- Vluchtelingen --- Afghanistan --- Voetbal --- AVI-E5 --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken --- Nederlands --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Diversiteit --- Balspelen --- Voorlezen --- Voorleesverhalen --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- vanaf 4 jaar --- leesboek --- voorleesboek --- samenleving --- vluchtelingen --- cultuurverschillen --- Multiculturele samenleving ; verhalen --- Vluchtelingen ; verhalen --- C3 --- kinderliteratuur --- prentenboek --- Multiculturalisme --- multiculturele samenleving --- prentenboeken --- 478.1 --- JB PUIS --- multiculturalisme --- dagelijkse leven --- Jeugdboeken --- Kunst en cultuur --- Vluchteling --- Voetbal (sport) --- Kinderrechten --- Balspel --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Inclusie --- Maatwerk --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|